VNG zoekt CISO

Wil jij als CISO jouw kennis en ervaring inzetten om de VNG verder te helpen op het gebied van informatiebeveiliging? Ben jij daarnaast de schakel tussen verschillende lagen binnen een organisatie? Solliciteer dan uiterlijk 8 juli!

Chief lnformation Security Officer (36 uur)

Wat ga je doen:

Als Chief Information Security Officer waarborg je de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van informatie binnen de VNG. Dit doe je op basis van algemeen aanvaarde standaarden, zoals de ISO27001 en/of de BIO. Risicoanalyse, oog hebben voor bedrijfsvoering en inachtneming van de wettelijke voorschriften zijn daarbij sleutelbegrippen. Je kan goed samenwerken met verschillende disciplines op verschillende niveaus. Je bent tot slot alert, initiatiefrijk en omgevingsbewust.

Je komt bij de VNG te werken in het cluster Juridische Zaken en Kwaliteit bij Bedrijfsvoering en je rapporteert aan de directie. In de dagelijkse praktijk werk je samen met 3 cluster collega’s en het I&A team (6 personen). Het I&A team verzorgt de informatisering en geoutsourcete ICT voor zo’n 900 medewerkers.

Wat neem jij mee:

• HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  • Kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en risicoanalyse methoden;
  • Kennis en ervaring op het gebied van bestuurs-/bedrijfskunde en/of informatica;
  • Je bent op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van ICT (besturingssystemen, netwerken, standaarden, ontwikkel- en beheermethoden);
  • Je hebt kennis van de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) en de ISO 27001/27002;
  • Je bent goed in adviseren en hebt ervaring met projectmanagement.

Dit bieden we je:

• Je krijgt een contract voor 1 jaar, met uitzicht op verlenging bij goed functioneren en gelijkblijvende bedrijfsomstandigheden;
  • Jouw salaris bedraagt maximaal € 4.867,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (VNG-schaal 11). Jouw daadwerkelijke inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring met daarbij mogelijk plaatsing in een aanloopschaal;
  • Je krijgt 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%;
  • Jouw overige arbeidsvoorwaarden zijn grotendeels afgestemd op die van de Rijksoverheid;

Wat biedt het werken bij de VNG jou?

We kunnen je nu al vertellen dat geen dag hetzelfde is en dat de week zich niet altijd laat plannen. Daarom moet je stevig in je schoenen staan en de nodige flexibiliteit hebben om te zorgen dat er een goede balans is in je werk. We geven je een grote mate van zelfstandigheid en de ruimte om zelf te bepalen hoe je je werkdag invult. Daar tegenover staat dat je ook verantwoordelijkheid neemt, dat je initiatief toont in het zoeken van verbinding en transparant bent over je aanpak en resultaten.

Wie zijn wij?

Wij zijn de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. We streven dagelijks naar een krachtige en vitale lokale democratie. Dat dragen we in ons hart en daar werken we iedere dag met veel passie aan.

We zijn een lerende organisatie, we stellen ons continu de vraag waar we staan en wat we kunnen verbeteren. Die vraag stellen we ook aan jou! Je geeft namelijk zelf sturing aan je eigen carrière. De VNG ondersteunt je daarin met de benodigde faciliteiten en stimuleert interne doorstroom.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?
De implementatie van de AVG of Wpg is niet uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Privacy Officer. Het is een samenspel van diverse medewerkers uit verschillende vakgebieden, waaronder de functioneel beheerder. Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?
Hoe kun je contractmanagement implementeren?
: Contractmanagement zorgt ervoor dat alle afspraken en verplichtingen in een zakelijk contract goed worden nageleefd en beheerd, vanaf het moment dat het contract wordt ondertekend tot het einde ervan. Maar wat houdt contractmanagement eigenlijk in? En hoe kan je dit goed implementeren?
De rol van de lijnmanager op het gebied van privacy
In onze wereld, met alle informatietechnologie, is privacy belangrijker dan ooit. Als lijnmanager heb je een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de regels van de van de organisatie houdt. Maar wat houdt deze rol precies in en welke verantwoordelijkheden komen daarbij kijken? Dat lees je in deze blog.

Meer recente berichten

Handhavers Dijk en Waard uitgerust met bodycams en handboeien. Mensen gedragen zich bewuster als ze weten dat ze gefilmd worden
Franse privacytoezichthouder geeft AVG boetes voor SHA 1 en TLS 1.0 gebruik
NIS2 Quickscan helpt organisaties bij voorbereiding op nieuwe cyberwet