Skip to main content

Adviseur privacy Amersfoort

Ben jij een daadkrachtige jurist en een verbinder? En wil je het gezicht van privacy zijn voor de gemeente Amersfoort? Kijk dan eens naar deze vacature.

Waar ga je werken?

Amersfoort – een stad met ruim 155.000 inwoners – heeft, net als andere gemeenten, te maken met groeiende verantwoordelijkheden: de complexiteit van (lokale) wet- en regelgeving neemt toe. Ontwikkelingen als decentralisaties in het sociale domein, de noodzaak van én aandacht voor privacy en informatiebeveiliging, meer bevoegdheden voor de burgemeester op het gebied van veiligheid én de omvangrijke Omgevingswet, hebben allemaal ingrijpende gevolgen.
 
Amersfoort ontwikkelt. De afdeling Juridische Dienstverlening en Advies (JDA) ontwikkelt mee. De afdeling bedient de hele organisatie en het gemeentebestuur met juridisch advies, kwaliteitszorg en het thema privacy. De afdeling (32 fte) staat midden in een belangrijke ontwikkelopgave: het stevig positioneren en uitbouwen van de afdeling als betrouwbaar adviseur voor de organisatie. Amersfoort ziet een jurist als ‘enabler’, iemand die vooraf al meedenkt, die mogelijkheden ziet, die probleemoplossend adviseert in verbinding met de interne ‘klant’.
 
Voor deze opgave zoeken wij jou; een talentvol professional die als verbinder én kartrekker aan de slag gaat. Met de nieuwe afdelingsmanager en je collega’s start je als adviseur privacy in een fase waarin je samen de ambities van de afdeling verder vorm geeft. Het cluster privacy is daarbinnen een enthousiast team dat – na een projectgerichte aanpak van het thema – steeds meer zelf in positie is.
 
Bij de gemeente Amersfoort werk je in een informele cultuur met korte lijnen aan complexe opgaves en een hoge kwaliteit van diensten. Hier kan jij echt een verschil maken.

Wat ga je doen?

Samen met je drie collega-adviseurs ben je het gezicht van privacy van de gemeente Amersfoort. Je hebt een rol bij het opstellen van en het verder implementeren van de AVG, waaronder het privacybeleid, het adviseren bij het afsluiten van verwerkersovereenkomsten en bij het uitvoeren van DPIA’s. Ook vervul je een brugfunctie naar het vakgebied informatiebeveiliging.  Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies over specifieke onderwerpen uit de AVG aan collega’s in de gehele organisatie. Je hebt een brede juridische interesse en bent in de toekomst mogelijk ook inzetbaar op andere juridische onderwerpen.

Wat is je achtergrond?

Je hebt bij voorkeur een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau en aantoonbare ervaring met de AVG, contractenrecht en procedures op grond van de Awb. Daarnaast heb je kennis van en affiniteit met informatiebeveiliging. Als je in de rol van privacy officer hebt gewerkt is dat een duidelijke pré. Je bent autonoom, maar je werkt ook graag samen. Je kunt feedback geven en ontvangen. Wij zoeken nadrukkelijk iemand die van denken naar doen kan schakelen, die het leuk vindt om kennis daadwerkelijk tot uitvoering te brengen. Iemand die down to earth is, zo nodig pragmatisch kan manoeuvreren in de balans van wet en bedrijfsproces. Ook bewaak jij graag overzicht over je werk. Voor deze functie zijn een gezonde dosis stressbestendigheid en humor geen overbodige luxe.

Wat bieden wij je?

Verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele organisatie die hoge eisen aan je stelt. Amersfoort ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei. Je salaris bedraagt maximaal € 4.859,- per maand (schaal 11) bij een 36-urige werkweek.
Daarnaast ontvang je maandelijks een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. De gemeente Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?
Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?
De implementatie van de AVG of Wpg is niet uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Privacy Officer. Het is een samenspel van diverse medewerkers uit verschillende vakgebieden, waaronder de functioneel beheerder. Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?

Meer recente berichten

Gartner: Identiteitsbeheer cruciaal voor cyberbeveiliging
Verder lezen
AP wijst politieke partijen op risico s persoonsgegevens rondom verkiezingen
Verder lezen
Delen videobeelden van misdragingen werknemer vormen geen inbreuk op AVG
Verder lezen
Onderzoek Cisco: slechts 3 procent organisaties volledig voorbereid op cyberaanval
Verder lezen
2030: Een cyberveiligheid roadmap voor een veranderende wereld
Verder lezen
Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen
Verder lezen
Onduidelijke privacy instellingen Apple verwarren zelfs academici
Verder lezen
EC zint op soepelere soevereiniteitsregels cloudmarkt
Verder lezen
TNO lanceert open source tool voor geautomatiseerde cybersecurity
Verder lezen
Raadsleden verdeeld over inzet AI
Verder lezen