Security architect

Wil jij met jouw creativiteit bijdragen aan de veiligheid van de gemeente Utrecht? Kijk dan eens naar de vacature security architect.

Dit is je werk

Bij Gemeente Utrecht is de Security architect verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van de informatie- en procesbeveiligingsarchitectuur. Je zorgt voor afstemming op de Enterprise Architectuur en naleving van de richtlijnen en standaarden van de Utrechtse referentie architectuur (URA). Je definieert in samenwerking met andere architecten, informatiemanagers, programmamanagers, procesadviseurs en externe dienstverleners het applicatielandschap, de informatie- en de technische architectuurvisie en strategische routekaarten van de organisatie op het gebied van informatiebeveiliging en continuïteitsmanagement en ondersteunt de implementatie ervan via de belangrijkste bedrijfs- en IT-initiatieven en strategische projecten. Je rapporteert aan de CIO, de CISO en aan de afdelingsmanager met een functionele rapportagelijn naar de Concernarchitect.

Dit bieden we je

We willen dat onze medewerkers gemotiveerd en betrokken zijn en dat ook blijven. Daarom willen wij dat jij met plezier naar je werk gaat. Dit bieden wij jou:

• Een 32- tot 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 4.022 en € 5.520 op basis van 36 uur (schaal 12). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris.
  • Een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding vind je hier.
  • We zijn een lerende organisatie, erop gericht om jouw ontwikkeling te stimuleren.
  • Je komt te werken in ons Stadskantoor, direct naast station Utrecht Centraal. Dit moderne stadskantoor is gericht op ontmoeten, kennis delen en flexibel werken voor jou en je 4.000 collega’s. Samen maken we de stad.

Dit vragen we van je

Voor de rol van Security architect bij de gemeente Utrecht vinden we het van belang dat je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en kan leunen op meer dan 6 jaar ervaring in een verwante omgeving/functie. Je hebt kennis en ervaring met Archimate, en met de gangbare methoden en technieken op het gebied van architectuur denken en  -modelleren (Archimate, Capability maps, Togaf, DYA, BPMN). Verder hechten we belang aan onderstaande punten:

• Kennis en ervaring op het domein van security (CISSP, SABSA, OSA, CCSP);
  • Aantoonbare kennis en ervaring met toepassen van bedrijfs- en informatiearchitectuur, bij voorkeur binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare ervaring met projectmatig, vaak agile, werken, met organisatieveranderingstrajecten en de invoering van informatiesystemen;
  • Bekend met de GEMMA referentiearchitectuur;
  • Je bent een teamspeler, beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en hebt een oplossingsgerichte manier van werken;
  • Kennis van applicatie- resp. technische architectuur strekt tot aanbeveling.

Dit is handig om te weten

Enthousiast geworden om aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht, solliciteer dan direct. Heb je vragen over de vacature neem dan contact op met Nanne Nauta, Concernarchitect, via 06-24973259. Heb je vragen over de organisatie of de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Jacqueline Gentenaar, Recruiter, via 030-2861472 (vanaf 19 augustus).

Na de sluitingsdatum laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een kennismaking.

De gemeente Utrecht is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. Naast je kwaliteiten, talenten en motivatie breng je ook jouw leeftijd, geaardheid, achtergrond of arbeidsbeperking mee. Je bent van harte welkom!

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?

Gartner: Identiteitsbeheer cruciaal voor cyberbeveiliging
AP wijst politieke partijen op risico s persoonsgegevens rondom verkiezingen
Delen videobeelden van misdragingen werknemer vormen geen inbreuk op AVG
Onderzoek Cisco: slechts 3 procent organisaties volledig voorbereid op cyberaanval